Η Γκαλερί Marginalia

σάς προσκαλεί στην έκθεση ζωγραφικής της

Μάγδας Αποστόλου

¨Σπουδή στη σιωπή¨

Την Πέμπτη 28 Απριλίου 2022

και ώρα 19.00 – 22.00

Διάρκεια έκθεσης: 28/4//2022 – 21/5/2022

Ωράριο λειτουργίας : Τρίτη-Παρασκευή: 10.00 – 12.30 & 17.30 – 20.00

 Σάββατο: 10.30 – 13.00

Γκαλερί ΜARGINALIA

Αρχ. Κυπριανού 15 Δ,Ε   2059 Στρόβολος, τηλ.99657080

Email: [email protected]

Μάγδα Αποστόλου: Σπουδή στη σιωπή

Ανοίκειες αλλά και οικείες είναι οι εικόνες με τις τοπιογραφίες της Μάγδας Αποστόλου. Αυθύπαρκτα, επιβλητικά, σιωπηλά, αν και θεαματικά λαλίστατα τα τοπία της είναι φιλοτεχνημένα με μελάνι πάνω σε χαρτί ή σε καμβά. Η εικαστικός εκμεταλλεύεται τις πλαστικές ιδιότητες των υλικών και συνθέτει τις τοπιογραφίες της με σαφή μινιμαλισμό.  Επιβάλλει τη χειρονομιακή και ενστικτώδη γραφή της στη λευκή επιφάνεια του φόντου και φιλοτεχνεί με μια πρωτότυπη λυρική αφαίρεση. Στις θεματικές της απουσιάζει παντελώς η ανθρώπινη παρουσία, ενώ δεν κάνει αναφορά σε κανένα χρονικό ή τοπικό προσδιορισμό και εναλλάσσει συστηματικά τα φυσικά τοπιογραφικά στοιχεία με τα ονειρικά.

Η Αποστόλου δημιουργεί τοπιογραφίες συνδυάζοντας τις οπτικές εναλλαγές από βιωμένα τοπία, που έχουν βαθιά χαραχθεί στη μνήμη της, μαζί με τις εικόνες που έχει νοητά διαμορφώσει μέσα της και στη συνέχεια με την προσωπική της εικαστική επέμβαση φτάνει στην τελική μορφή και την επιθυμητή εννοιολογική υπόσταση: «εμπνέομαι κυρίως από τη φύση, το υγρό στοιχείο και από φωτογραφίες που τραβάω κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μου».

Οι συνθέσεις της είναι κυρίως ασπρόμαυρες και δημιουργούν μία αίσθηση   αέναης κίνησης στα έργα της. Η ζωγράφος αποτυπώνει μια δεδομένη χρονική στιγμή, όπου με το πρώτο φύσημα του αέρα όλα θα μεταβληθούν και θα αναμορφωθούν αισθητικά, δίνει δηλαδή την εντύπωση της στιγμιαίας ιχνογράφησης.

Άχρονα τοπία, σιγηλά και επιβλητικά, μέσα σε τετράγωνες επιφάνειες δίνουν στον θεατή τη δυνατότητα να τα ανακαλύψει μέσα από τη δική του οπτική γωνία, να τα θαυμάσει ή να τα αναγνώσει πίσω από τους φαινομενικούς φυσικούς ανασχηματισμούς των κορμών των δέντρων, των θαλασσινών όγκων, της ποτάμιας ακτής, του χιονισμένου όρους ή του παρθενικού δάσους.

Η αισθητική και η εσωτερικότητα των ατέρμονων έργων της με παρέπεμψε ασυνείδητα στο έργο του Chu Teh-Chun, που επίσης ισορροπούσε τη ζωγραφική του παλέτα μεταξύ της αισθητικής της Δύσης και της Ανατολής. Έτσι και η Μάγδα Αποστόλου αντιμέτωπη με το εύθραυστο τείχος της σιωπής διαμόρφωσε το προσωπικό της  ιδίωμα ως μια τέχνη «Βιωμένης εμπειρίας και περισυλλογής».

 Λουϊζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης