ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
Causa latet, vis est notissima.
” Το αντικείμενο, η πραγματικότητα, ή η παρουσία, προσλαμβάνει αξία μόνον ως παράγοντας του γίγνεσθαι. Είναι όμως αδύνατο να εδραιώσεις το μέλλον δίχως ένα παρελθόν. Το μέλλον δημιουργείται διαμέσου της εγκατάλειψης ή της θυσίας του παρελθόντος. Εκείνος που κατέχει το παρελθόν ενός φαινομένου, κατέχει και τις πηγές του γίγνεσθαι.”
Άσγκερ Γιόρν
Η παρούσα ενότητα, αποτελείται από έργα μου των τελευταίων δύο ετών. Ασπρόμαυρα σχέδια, κατά κύριο λόγο, των οποίων η αισθητική είναι παραπλήσια με αυτή από γκραβούρες και χαρακτικά του μεσαίωνα ή της προαναγεννησιακής περιόδου. Η μέθοδος με την οποία δούλεψα αυτά τα έργα, είναι κοντά στην τεχνική του détournement (μεταστροφή), η οποία χρησιμοποιήθηκε και έγινε αρχικά γνωστή απ’ τα μέλη της Καταστασιακής Διεθνούς. Η μεταστροφή γίνεται μέσω της εκτροπής μιας εικόνας από το αρχικό πλαίσιο και την ένταξή της σε μια νέα σύνθεση, φέροντας πλέον καινούργια νοήματα. Τις εικόνες που επεξεργάζομαι και μεταστρέφω τις αντλώ από μια μεγάλη γκάμα καλλιτεχνών και ιστορικών περιόδων. Μπορεί στο ίδιο έργο να συνυπάρχουν στοιχεία από τον Gustave Courbet, τον Hieronymus Bosch, τον Diego Rivera κ.α , έως καρέ από κόμιξ ή διαφημίσεις.
Με τις εικόνες αυτές δημιουργώ αφηγήσεις του σήμερα, διατηρώντας μια αισθητική που θυμίζει “μεσαίωνα”, ψάχνοντας παράλληλα να βρω νήματα που συνδέουν τις δύο αυτές εποχές (πράγμα όχι ιδιαίτερα δύσκολο). Έτσι κ’ αλλιώς οι έννοιες “Σύγχρονος Μεσαίωνας” ή ” Δυτικός Δεσποτισμός” ακούγονται από πάμπολλες κατευθύνσεις ολοένα και πιο συχνά.
Ως εκ τούτου σε ένα πρώτο επίπεδο αυτή η σύγκλιση εμφανίζεται με την τοποθέτηση των τότε μορφών σε γνωστά μας σύγχρονα περιβάλλοντα (πισίνες, μοντέρνα σπίτια, πολυκαταστήματα, κλπ). Ωστόσο επιθυμώ να την πραγματοποιήσω και με την παρουσίαση χαρακτήρων της σύγχρονης ζωής, μέσω μεταστροφής παλιών απεικονίσεων. Για παράδειγμα, βασιλιάδες εμφανίζονται ως σύγχρονοι ειδικοί, νέες τεχνολογίες ως ιερά αντικείμενα και ιατρικές πράξεις ως θρησκευτικές τελετές.
Τέλος, το σχέδιο γεμίζει την επιφάνεια, αφήνοντας ελάχιστα κενά και με όμοια γραφή σε όλο της το μήκος και πλάτος. Αντικατοπτρίζεται ετσι η αίσθηση μου για την διαφάνεια της πληροφορίας στη ζωή μας σήμερα. Η κοινωνία της διαφάνειας και της έκθεσης, όπου ζούμε, έχει δημιουργήσει μια πληθωριστική και υπέρ ταχεία ροή πληροφορίας που εδώ αναπαριστάται με τις συνεχώς διασταυρούμενες μαύρες γραμμές που πλέκουν την κάθε αφήγηση.